Obchodní podmínky

 I.

Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vydává:

Luminary candles s.r.o.
IČO: 55 527 949
DIČ: SK2122010462
Sídlo: Kvetná 518/3, 044 20 Malá Ida, Slovenská republika
Zapsaná u Městského soudu Košice, oddíl Sro, vložka č. 57029/V

Kontaktní údaje:
E-mail: info@luminarycandles.cz
Telefon: +421 949 494 995
Web: www.luminarycandles.cz

(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a fyzickou osobou, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na internetové adrese www.luminarycandles.cz (dále jen „internetový obchod“).

  2. Ustanovení těchto obchodních podmínek tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek.

  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva jsou uzavírány v českém jazyce.

 

II.

Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivých produktů a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), všech souvisejících poplatků a případných nákladů na vrácení zboží, pokud toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zůstávají platné po dobu, po kterou jsou zobrazeny v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje možnost uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

  2. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.

  3. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak.

  4. Uvedené informace o výrobcích jsou převzaty od výrobce. Výrobce si vyhrazuje právo bez předchozího upozornění změnit parametry produktů, a proto prodávající nenese odpovědnost za případné rozdíly či změny v popise. Uvedené obrázky mají ilustrační charakter.

 

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení nebo telefonní hovory) si hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

    • prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud se dříve zaregistroval v internetovém obchodě,

    • vyplněním objednávkového formuláře bez nutnosti registrace.

  3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, požadovaný počet kusů, způsob platby a doručení.

  4. Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a upravit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko ODESLAT OBJEDNÁVKU S POVINNOSTÍ PLATBY. Údaje uvedené v objednávce jsou považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a potvrzení, že se kupující seznámil s těmito obchodními podmínkami.

  5. Po přijetí objednávky zašle prodávající kupujícímu automatické potvrzení o přijetí objednávky na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím při objednání. Toto potvrzení není považováno za uzavření kupní smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího.

  6. Kupní smlouva je uzavřena až ve chvíli, kdy prodávající výslovně potvrdí objednávku e-mailem. Potvrzení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího a jeho přílohou jsou opět aktuální obchodní podmínky.

  7. Pokud prodávající nemůže splnit některý z požadavků uvedených v objednávce, zašle kupujícímu návrh na změnu objednávky. Tento návrh se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena až přijetím tohoto návrhu kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

  8. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může objednávku zrušit pouze do jejího potvrzení, a to telefonicky nebo e-mailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.

  9. V případě zjevné technické chyby ze strany prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání není prodávající povinen dodat zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle mu novou nabídku. Tato nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je uzavřena až přijetím této nabídky kupujícím.


IV.

Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat ke svému zákaznickému účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávky zboží. Zboží lze objednávat také bez registrace.

  2. Při registraci zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Kupující je povinen tyto údaje v případě jakékoliv změny aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů a nese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet kupujícího, zejména v případě, že kupující svůj účet dlouhodobě nevyužívá nebo poruší své povinnosti z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek.

  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nezbytnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, nebo údržbu u třetích stran.

 

V.

Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:

    • bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího č. SK53 8330 0000 0021 0261 8572, vedený u FIO banky,

    • bezhotovostně prostřednictvím platební brány Shoptet Pay (Shoptet, a.s., Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00 Praha 6,
      e-mail: info@shoptetpay.com, tel.: +420 733 157 700, www.shoptetpay.com),

    • na dobírku v hotovosti nebo platební kartou při převzetí zboží,

    • v hotovosti nebo kartou při osobním odběru na výdejním místě Zásilkovna.

  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu také náklady spojené s balením a doručením zboží, pokud není výslovně uvedeno jinak. Tím se rozumí i náklady spojené s dopravou.

  3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.

  4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující dle pokynů poskytovatele platebních služeb.

  5. Při platbě převodem je kupující povinen uhradit kupní cenu okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

  6. Prodávající nepožaduje od kupujícího žádnou zálohu ani obdobnou platbu předem. Kupní cena je hrazena až při odeslání nebo převzetí zboží.

  7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zároveň evidovat tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku nejpozději do 48 hodin.

  8. Zboží je kupujícímu dodáno:

    • na adresu uvedenou v objednávce,

    • prostřednictvím výdejního místa Zásilkovny zvoleného kupujícím,

    • nebo je připraveno k osobnímu odběru, zpravidla do 3 pracovních dnů.

  9. Způsob doručení volí kupující při zadávání objednávky.

  10. Náklady na doručení zboží závisí na způsobu dopravy a převzetí uvedeném v objednávce a jsou potvrzeny v rámci procesu objednání. Pokud je způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady s tímto způsobem dopravy spojené.

  11. Pokud je prodávající dle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím a kupující zboží nepřevezme, je povinen nahradit prodávajícímu náklady spojené s opakovaným doručením nebo jiným způsobem doručení.

  12. Nepřevzetí zásilky – dobírková zásilka: Pokud si kupující nevyzvedne zásilku na dobírku bez předchozího odstoupení od smlouvy, má prodávající právo požadovat náklady za dopravu tam i zpět ve výši 5 €. Prodávající má právo vystavit kupujícímu fakturu s tímto nárokem se splatností 14 dní. Pokud kupující nezaplatí, může prodávající nárok vymáhat právní cestou. Tento postup nezakládá automatické právo na další objednávky.

  13. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu. V případě jakéhokoliv poškození není kupující povinen zásilku převzít a sepíše s dopravcem škodní zápis.

  14. Daňový doklad – faktura je přiložena k dodávanému zboží.

  15. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až úhradou celé kupní ceny, včetně nákladů na dopravu, nejdříve však převzetím zboží.

  16. Odpovědnost za náhodné zničení, poškození či ztrátu přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, alebo od momentu, kdy mu bylo umožněno zboží převzít, ale tak neučinil z vlastní viny.

 

VI.

Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.

  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dní ode dne:

    • převzetí zboží,

    • převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,

    • převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelné opakované dodávání zboží.

  3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v následujících případech:

    • o poskytování služeb, které byly s jeho výslovným souhlasem poskytnuty před uplynutím lhůty pro odstoupení,

    • o dodávce zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,

    • o dodávce alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po 30 dnech a jejichž cena závisí na trzích nezávislých na vůli prodávajícího,

    • o dodávce zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. personalizace, výroba na míru),

    • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo bylo po dodání nenávratně smíšeno s jiným zbožím,

    • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které není vhodné vrátit z hygienických důvodů a obal byl po dodání porušen,

    • o dodávce zvukových, obrazových nebo počítačových záznamů, u kterých byl porušen původní obal,

    • o dodávce novin, časopisů nebo jiných periodik s výjimkou předplatného,

    • o dodávce digitálního obsahu, pokud bylo zahájeno jeho poskytování s výslovným souhlasem kupujícího a ten byl informován o ztrátě práva na odstoupení.

  4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí odeslat oznámení o odstoupení před uplynutím lhůty.

  5. Pro odstoupení může kupující využít vzorový formulář poskytnutý prodávajícím nebo učinit jakékoliv jednoznačné prohlášení, např. e-mailem na kontaktní adresu prodávajícího uvedenou v těchto podmínkách. Prodávající neprodleně potvrdí přijetí odstoupení kupujícímu.

  6. Kupující zašle nebo předá zboží prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

  7. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud se smluvní strany nedohodly jinak.

  8. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud bylo použito jinak, než je nutné k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.

  9. Při odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu všechny přijaté platby, včetně nákladů na doručení (mimo částky za dražší než nejlevnější způsob dopravy), bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.

  10. S vrácením platby může prodávající počkat, dokud mu nebude zboží doručeno zpět, nebo dokud kupující neprokáže, že zboží odeslal – podle toho, co nastane dříve.

  11. Pokud bylo zboží dodáno spolu s dárkem, je kupní smlouva vázána podmínkou darovací smlouvy. Pokud dojde k odstoupení od smlouvy, darovací smlouva pozbývá platnosti a kupující je povinen vrátit i poskytnutý dárek.

 

VII.

Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:

    • má zboží vlastnosti, které byly sjednány, případně takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy,

    • se zboží hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se obvykle používá,

    • odpovídá jakostí nebo provedením dohodnutému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost nebo provedení určeno podle vzorku nebo předlohy,

    • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,

    • vyhovuje požadavkům právních předpisů.

  2. Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je v takovém případě oprávněn uplatnit právo z vady, která se na spotřebním zboží vyskytne v době 24 měsíců od převzetí zboží. U zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vadného plnění nevztahují na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

  3. Kupující může při uplatnění reklamace požadovat:

    • bezplatné odstranění vady,

    • výměnu zboží za nové bez vady,

    • přiměřenou slevu z kupní ceny,

    • nebo odstoupení od smlouvy (pouze pokud zboží má vadu, kterou nelze odstranit, nebo opakovaně nefunguje řádně).

  4. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy:

    • pokud jde o vadu, kterou lze odstranit a která nebrání řádnému užívání,

    • pokud jde o opakovanou vadu, kterou lze přiměřeně odstranit opravou,

    • nebo pokud jde o nepatrnou vadu, která nemá významný vliv na užívání zboží.

  5. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v jakékoliv provozovně, kde je to možné, případně ve své sídle. Reklamaci lze také uplatnit u osoby určené prodávajícím. Spotřebitel má právo na potvrzení o uplatnění reklamace, kde bude uvedeno, kdy ji uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje.

  6. Reklamaci vyřizuje prodávající nebo osoba jím pověřená bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Po marném uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat výměnu zboží.

  7. O výsledku reklamace bude kupující informován a po vyřízení mu bude vydáno potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení případného provedení opravy a doby jejího trvání.

  8. Kupující má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace, pokud bylo reklamaci oprávněně vyhověno.

  9. Práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 a násl., a zákonem o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.

 

VIII.

Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje korespondenci kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

  

IX.

Mimosoudní řešení sporů

  1. Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající na takovou žádost odpoví zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (ADR) u subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tímto není dotčeno právo spotřebitele obrátit se na soud.

  2. Pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je na Slovensku příslušná:

    • Slovenská obchodní inspekce, sídlem: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927

    Platformu pro online řešení sporů můžete najít na: https://ec.europa.eu/consumers/odr – slouží k řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z uzavřené kupní smlouvy.

  3. Evropské spotřebitelské centrum Slovenská republika – sídlem Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava,

    • Web: http://esc-sr.sk
      – funguje jako kontaktní místo podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů online.

  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí příslušný okresní úřad – odbor živnostenského podnikání. Dozor nad dodržováním práv spotřebitele vykonává Slovenská obchodní inspekce.

 

X.

Závěrečná ustanovení

  1. Veškeré dohody mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem Slovenské republiky. Pokud kupní smlouva obsahuje mezinárodní prvek, smluvní strany se dohodly, že se vztah řídí právem Slovenské republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu zákona č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele ve znění nejnovějších předpisů.

  3. Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu (včetně designu, fotografií, videí, grafik, ochranných známek, log a dalších prvků), náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat či jinak používat části webu bez předchozího souhlasu prodávajícího.

  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby způsobené zásahy třetích stran do internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při používání webu provádět činnosti, které by mohly negativně ovlivnit jeho provoz nebo umožnit neoprávněný zásah do jeho fungování. Zejména je zakázáno neoprávněně používat software nebo jiné části systému.

  5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit a doplňovat. Tato změna nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění.

  7. Přílohou těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 19. 5. 2025.

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz